Operational Excellence in de automotive
- Bc3s Organisatieadvies
- 21 jun
- 1 minuten om te lezen
Een project bij een first-tier supplier in de internationale automotive-sector zorgde voor een betere samenwerking tussen de schakels in de supply chain.
De achtergrond
De opdrachtgever is een wereldwijd opererend bedrijf dat voor zowel de OEM- als aftermarket-markten complete systemen en modules levert. Het bedrijf opereert op meerdere continenten en gebruikt lokale aanwezigheid om de markten te bedienen.
De verschillende vestigingen werken allemaal met eigen processen en informatie, waardoor inefficiƫnties optreden.
Onze aanpak
In overleg met de opdrachtgever startten we met een waardestrategie-analyse, om te identificeren wat de onderwerpen waren die moesten worden geadresseerd om op het gewenste niveau te komen.
Vanuit de analyse werd een verbeterplan opgesteld met daarin meerdere projecten om de vastgestelde zwaktes te verbeteren.
De resultaten
Aan de hand van de output van de opgezette en uitgevoerde projecten, is er een nieuw framework voor het opstellen en verspreiden van documentatie opgezet. Daarmee worden de lokale vestigingen beter gefaciliteerd met uniforme processen en materialen.